Stona o bicie do „Po sygnale” Małpy.

14 stycznia miała miejsce premiera utworu „Po sygnale” Małpy z gościnnym udziałem Włodiego. Utwór zapowiada drugi solowy album Małpy „Małpa Mówi”.

Bit do utworu to robota pochodzącego z Żor producenta Stony, którego możecie kojarzyć ze współpracy m.in. z W.E.N.Ą, O.S.T.R. – em, Te- Trisem, Ten Typ Mesem czy z Biszem. Sprawdźcie co na temat bitu do „Po sygnale” ma do powiedzenia Stona.

STONA:

Jako, że wszystko robię w FL Studio w wypadku tego bitu nie było wyjątku. Hardware’u oprócz klawiatury sterującej nie posiadam w związku z czym wszystko powstało (zostało zagrane/zarejestrowane) na PC. Pomysł na bit narodził się nagle po zrobieniu stopy oraz werbla gdy poszukiwałem różnych sampli, które mogłyby wpasować się zarówno częstotliwościowo jak i rytmicznie do uprzednio stworzonej stosunkowo ciężkiej sekcji perkusyjnej. Z założenia miał być bitem ascetycznym. Poniżej krótki opis składowych bitu dla produkcyjncyh freaków – smacznego.

Trzon to oczywiście stopa typu Roland 808 potraktowana kompresorem Vari Comp od Soft Tube (emulacją Manleya Variable MU) z dodatkiem emulacji EQ pultec od Native Instruments, korektora z FL oraz efektu psychoakustycznego RBass’a z Wavesa. Werbel to bongos przepuszczony przez kompresor VC 2A od NI będący emulacją kompresora LA-2A Teletronix, korektor pokładowy z FL Studio, doprawiony reverbem – co zdecydwanie słychać – takie zamierzenie. Standardowego basu nie ma – tą rolę pełni stopa. Ciężko powiedzieć skąd pochodzi sampel „Let me play your game” ponieważ tnę sample hurtowo i akurat w tym przypadku nieprecyzyjnie zapisałem nazwę zespołu. Synth rozpoczynający bit powstał w NI Massive, natomiast „dzwoneczki” wchodzące w zwrotce Małpy i przewijające się to tu to tam przez cały bit powstały w emulatorze Minimoog’a – Monark (Native Instruments), trąby są ze standardowych bibliotek Kontakta 5 (NI). W tle zsamplowane smyczki uzupełniające przestrzeń. W refrenie wchodzi zsamplowany i zapętlony fragment chóru zespołu Dynamic Five. Niektóre ścieżki zostały przepuszczone przez wysyłki z pogłosami (emulacje Lexiconów – RC od NI) żeby jeszcze nieco zwiększyć przestrzeń i zrobić więcej miejsca na wokal.

KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *