Wits o bicie do „Miłość” Resta Dixon37.

Z początkiem marca miała miejsce premiera nowego klipu Resta Dixon37 do utworu „Miłość”. Autor bitu (Wits) opowiedział nam słów kilka o procesie twórczym.

Wits:

Pierwsze szkice bitu powstały w maju 2015 roku. Pierwotnie produkowany on był pod kątem płyty Empiria Mor W.A.  Całość opiera się na motywie przewodnim jakim  jest akord, który zagrałem w programie Nexus2 używając próbki  VO Deep Mode z zestawu Voice.  Po odpowiednim nastrojeniu, dograłem partie basu za pomocą wtyczki Steinberg Trilogy. Następnie  w tej samej tonacji zagrałem partię Brass, która fajnie uzupełniła częstotliwości w środkowym paśmie.  W takiej formie bit przeleżał na dysku czekając na swoją kolej.

Podczas współpracy przy drugim singlu z płyty „Wiara,Nadzieja,Miłość”  jakim jest kawałek zatytułowany „Wiara”, Rest powiedział, że szuka jeszcze jednego bitu. Pogadaliśmy o tematyce utworu, o kwestiach technicznych i tym samy przypomniał mi się bit zalegający na dysku.

Mniej więcej w tym samym okresie wszedłem w posiadanie ciekawych próbek wokalnych, które postanowiłem wkomponować w powstałą już cześć bitu . Po odpowiednim dostrojeniu i docięciu 2 sekundowych fragmentów i pierwszych próbach dogrania ich do istniejącej aranżacji, okazało się, że tworzą klimat , o który właśnie mi chodziło.  Dodatkowym smaczkiem jest zapewne również to, że fragmenty słów , które są docinane były wybierane typowo w tematykę kawałka, nic nie jest przypadkiem. Na sam koniec dokręciłem sekcję rytmiczną bitu i w takiej formie został on wysłany do Resta.

Kiedy miałem już zwrotki Damiana do aranżu pojawiła się opcja zaśpiewania refrenu przez wokalistkę. Wiedziałem, że muszę dograć jeszcze dźwięk, który będzie powiązany tylko i wyłącznie z refrenem i jednocześnie wyróżni go na tle całego utworu podczas aranżacji. Do zagrania elementu, użyłem również próbki z programu Nexus2 o nazwie TG Vocal Slicer.

Ostatecznym etapem po otrzymaniu wszystkich wokali było zaaranżowanie utworu, użycie wszelkiego rodzaju efektów typu pogłos, filtry itp. W takiej formie wyeksportowałem ślady, które trafiły do Zbyla, który zajmował się ostatecznym mixem i masteringiem płyty.

Pozdrówki dla całej redakcji i osób zaangażowanych w produkcję.  Jednocześnie zapraszam do subskrypcji mojego kanału yt . POZDRÓWKI !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *